Mistäköhän aloittaisi. Sain uuden satulani torstaina. Eilen perjantaina olin valmennuksessa tuolla satulalla. Oli se vaan jännää huomata, miten hevonen voi olla niin rento ja irtonainen eri satulalla.

Mä en tietenkään osannut ratsastaa sillä. Edellisellä satulalla mulla piti olla kauheen pitkät jalustinhihnat, koska mun jalat ei mahtunut olemaan normaalisti. Sokkadís tietty tottui siihen, että mä ohjaan sitä yläreisillä (ja mä siihen, että aina kramppaa lihakset). Nyt sitten jalat olikin normaalisti hevosen ympärillä ja sokkadís parka sai elämänsä pa*kahalvauksen. Annoin ihan normaalit avut, mutta pohkeilla! Eihän tuo ole tottunut siihen, että annan pohkeilla apuja. Miten kävi sitten laukan noston kanssa? Annoin tietenkin pohkeilla merkin. Sit lähettiin! Sokkadís veti pukit ja säntäs karkuun. Onneks mun aivot toimii vielä jollain tapaa, koska tajusin, että mun moka. Lopputunti menikin sitten mukavammissa merkeissä.

Ostin myös uudet mylerit. Pienemmät 4,5". Ne on hyvät ja ainoat mitkä sille sopii.

Tänään menin maastoon ekaa kertaa uudella satulalla. Huh huh, mä jo mietin, että selviinkö hengissä. En kuitenkaan antanut peloille valtaa ja alkanut jäkittämään selässä, koska tiedän, että sokkadís tukee minuun kaikissa tilanteissa. Käytin hyväkseni tuota energisyyttä ja kun hevonen on kuitenkin perusturvallinen niin hyvin se sitten meni.

Ravissa se alkoi nostamaan laukkaa eikä suostunut pysähtymään ilman pientä passipätkää. Ja joka kerta sama juttu. Aloin sitten taivuttelemaan sitä ja vaatimaan aivotyötä käynnissä. No sehän vaan veti siitä porot nokkaansa ja alkoi vänkäämään enemmän. Meinattiin mennä jo ojaankin, kunnes hermostuin sille ja näytin, että mun hengellä ei pelleillä! Loppureissu menikin ihan suht hyvin tämän episodin jälkeen. Sain jopa ravattua keskitemmolla, eikä rouva enää kaahottanut. Ilmeisesti kiima on päällä, koska se on taas ihan sika hankala. Noh, tänään illalla sai ½ litraa vähemmän kauraa. Josko se kuitenkin vaikutti tänään, että eilen sai isomman annoksen. Huomenna sen näkee, että vaikuttiko.

Aloitin hevosille tänään psyllium kuurin. Nería on ollut ripulilla muutaman päivän, eikä se ole kovinkaan normaalia siltä. Tehobaktia saa sitten lisäksi jos ei rauhoitu.

Tässä muutama kuva uudesta satulasta. Se on Black Country "Icelandic Show". Se on rakennettu sokkadísin muotojen sekä minun pituuden mukaan yksilöllisesti meille.

2029369.jpg

Istuin ja polvikohdat ovat sileämpää nahkaa. Siivet ovat kohokuvioitua kestävää / paksua nahkaa. Pohja on villakangasta ja satulassa on villatäyte. Sen lisäksi löytyy punainen tehosteraita. Tämä satula on ainoa laatuaan suomessa tällä värillä.

2029361.jpg

2029362.jpg

2029368.jpg