Olin viikonlopun 18-20.4 Kuumassa Hugrunin kurssilla. Oli todella antoisa kurssi ja opinkin paljon uusia kikkoja. Ihaninta oli huomata, miten kaunis hevonen mulla on ;o)  Ehdottomasti käyn vastaavilla kursseilla useamminkin. Oli siitä sen verran hyötyä. Ajattelin myös alkaa ihan säännöllisissä valmennuksissa käymään, mutta missä. Siinä pulma. Ehdotuksia voi jättää kommenteihin tai laittaa minulle sähköpostilla tuolta linkkien kautta ;o) (minaros at minaros . com tuo ainakin perille)

Mä saan ihania ahaa elämyksiä aina noissa valmennuksissa. Viimeksi olen kursseilla käynyt pikkutyttönä 90-luvun alussa. Sen jälkeen olen vuosia vain köpötellyt menemään ilman opettajaa. Nyt sitten, kun on ekaa kertaa vuosiin hyvä hevonen niin valmentautuminen alkaa tuntua järkevältä ja kisahimot nostaa korviaan...

Kauraa sokkadis on nyt syönyt ja on se auttanut. Sokkadis jaksaa huomattavasti paremmin, kuin niillä täysrehumössöillä. Siirrän nuorisonkin kauraan ja kivennäisiin ja lopetan kalliin ja turhan mössön syöttämisen. Olen kyllä kuullut joistakin ihan hyvistäkin rehuista. Sopivat varmaan paremmin vähäisellä käytöllä oleville heposille.  Hevoset on nyt syönyt kuivaa heinää, koska olivat ripulilla (nuoriso) kotiin tultuaan. Siirrän pikkuhiljaa ne takaisin rehuun ja kohtahan alkaa laidunkausikin. Nería saa lähteä laitumelle, isommat jää kotiin. Frodikin aloittaa ratsunuransa harjoittelemalla satulan pitoa sekä painoa selässään.

Tallikin alkaa olemaan pikkuhiljaa kuosissaan. Kattopellit saatiin vihdoinkin päälle. Vielä nosto-ovet, ikkunat ja sivuovi sekä laudoitus loppuun, niin se on valmis. Kesällä jossain vaiheessa sitten lattian valu sekä lämpöeristäminen. Hevostalliksi ostettiin 50m2 autotalli jossa on korkeutta 2.70m sekä n. 6 x 7m sivut. Se on oivan kokoinen kolmelle pienelle otukselle. Ja jos joskus jostain syystä tämä paikka myydään niin uudet asukkaat saavat kahden auton autotallin siitä sitten. Laitan sisäkuvia, kun saan otettua. Tässä ulkoapäin.

1491079.jpg

1491081.jpg

Pari kuvaa nuorisosta vielä :

1491141.jpgFrodi

1491125.jpg Nería nauttii